La meva collita de contes

Com moltes coses a la vida, la meva inquietud va nèixer d’una pregunta.

Un dia a l’aula amb els futurs mestres, parlavem de treballar els contes a infantil des de la perspectiva de les ciències i de l’esforç que representava buscar el contingut científic en un conte literari, especialment el d’algun camp com la geologia. Vam observar que hi havia abundants llibres de continguts cientñifics, però que no tenien la màgia dels contes tradicionals i on trobavem a faltar històries i faules,una mica de màgia.

Una alumna em va preguntar, i per què no n’hi han?

I així va començar la meva peripècia! Davant el buit, vaig decidir crear nous contes amb protagonistes tan poc usuals com una roca, que ens ajudessin a entendre els fenòmens naturals des d’un punt de vista senzill, tendre, adaptables als infants, que no caiguessin en explicacions tècniques, però que mantinguessin la correcció científica.

Aquí en faré un petit recull.

Espero que us agradin!

Deixa un comentari

